Firma ARO je nejstarší rumunskou automobilkou. První terénní vozy IMS−57 vyrobili ručně v roce 1957, dalším typem byl M−59 z roku 1959. Sériová výroba byla zahájena v roce 1964 typem M−461. Firma ARO se specializovala na výrobu terénních a užitkových automobilů, běžné osobní vozy nevyráběla. První vozy byly inspirovány ruskými automobily GAZ, prvním vlastním modelem byly vozy řady ARO 24, zavedené roku 1972. V roce 1979 následovala menší řada ARO 10 s motorem Dacia.


   Vozy ARO 240 byly zařazeny do výroby roku 1972. V roce 1975 byl zvýšen výkon motoru ze 75 na 80 koní. Roku 1980 byl výkon zvýšen na 83 koní a roku 1994 na 85 koní. V průběhu výroby byla několikrát změněna maska a světlomety. Do vozu se během jeho výroby montovaly také různé naftové motory.
   Řada 240 se vyráběla v těchto provedeních:
ARO 240 = třídvéřový otevřený s plachtou, 8 míst
ARO 241 = pětidvéřový otevřený s plachtou, 8 míst
ARO 242 = dvoumístný pikap s uzavřenou kabinou
ARO 243 = třídvéřový uzavřený, 8 míst
ARO 244 = pětidvéřový uzavřený, 5 míst

Naše auto je rok výroby 1985

úprava na odtahový vůz provedlo

Čs. automobilové opravny národní podnik hlav. města Prahy

U Seřadiště 7 -závod č.2

používalo ho pro vlastní potřeby 

v roce 1990 převedeno na Černokostelecká 114

 

4. 5.1986 proveden v otp převod na nákladní automobil speciální odtahový se zvedacím zařízením typu Austin

původní nákladní spz byla AO 45-70

Vozidlo změniklo majitele v roce 1993 - používáno pro odtahy až do roku 2008

kdy byl další převod na atoservis vše na Praze 4

ke konci života sloužil jako tahač dřevsa z lesa mimo Prahu 

srpen 2025 zachráněn před zánikem (snad)

stav odpovídá užitkovému vozu po 40 letech služby

karoserie nemá podlahu jako všechny ARA

 

Stav při koupi a převozu na náš dvorek