Fiat Panda 4x4 Sisley 

Fiat Panda 4x4 se poprvé objevil v roce 1983, debutoval na podzim v Paříži. Do vínku dostal silnější motor než nabízely verze s poháněnou přední nápravou. Konkrétně šlo o benzinový čtyřválec s objemem 965 ccm, který disponoval výkonem 48 koní. Motor pocházel z vozu Autobianchi A112. Panda se díky tomu stala prvním malým vozem s podélně uloženým motorem vybaveným pohonem všech kol na světě.

Fiat k výrobě čtyřkolky přizval průkopníka v tomto oborou. Rakouská firma Steyr-Puch vozu dodávala všechny podstatné součástky. Panda 4x4 používala její převodovku, spojku, startér, hnací hřídel a kompletní zadní nápravu včetně diferenciálu a brzd. Díly putovaly z Rakouska na Sicílii, kde se v pobřežním městečku Termini Imerse montovaly do předem připravených a posílených kastlí.

Ovládání systému pohonu všech kol bylo pro řidiče velmi pohodlné. Počítalo se logicky s tím, že bude na silnici používat jen přední hnanou nápravu, zadní náprava se proto připojovala pákou mezi sedadly a to jen v situacích, kdy se auto dostalo mimo asfalt. Pětistupňová manuální převodovka navíc byla nastavena tak, že jednička sloužila v terénu jako redukce. Na asfaltu se řidič rozjížděl rovnou na dvojku.

 

V roce 1987 se například objevil model v limitované sérii Panda 4x4 Sisley. Ten dostal metalízu, bílá kola a ostřikovače světlometů. Pěkným doplňkem byl takzvaný inklinometr. Mechanický přístroj na měření úhlu náklonu na bocích i vpředu a vzadu seděl na výsostné pozici na vrchu palubní desky a tvořil tak parádní dekoraci a praktický doplněk zároveň.

Panda 4x4 se vyráběla také v praktické variantě Van, kterou ocenili třeba italští vinaři. Nejhezčím vtělením jinak nevzhledného vozu byl ovšem model Panda Strip. Ten byl typickým zjevením plážového autíčka se stahovací plátěnou střechou, které mohlo jezdit bez dveří a se sklopeným čelním sklem. Samozřejmě zůstalo jen u konceptu.

První Fiat Panda vydržel ve výrobě až do roku 2003, to z něj s 23 lety v produkci dělá jedno z nejdéle sloužících malých evropských aut. Celkem se vyrobilo 4,5 milionu kusů a tak se na některé občas ještě na silnicích dá narazit. Verze 4x4 jsou vzácnější, ale byly také vždy v oblibě

Náš kousek již má vše za sebou , byl koupen na díly - doplňky pro bílou Pandu.

Totálně shnilý a se špatným motorem.

Interier taktéž zpustošený.

Takže jestli ještě pojede, tak jen jako zábava v terénu .  

 

Při cestě domu.

fiat panda 141 4x4 sisleyklasikauto fiat Panda sisleyfiat panda 4x4 dova-vanik

Po lehkém odlehčení o zničené a poškozené díly.

Po pár zkušebních přejezdech po objektu.

Musela uvolnit místo na heveru.

Dostala nějaký polep, aby upoutalapřed prodejnou.

Třeba úžasný detail-pásy s logem Panda 4x4 Sisley.

Sedačky s kajakem.