
Focusu ST170 nepřeplňovaný dvoulitr Duratec ST s výkonem 125 kW při 7000/min, což napovídá, že půjde o motor s velkou chutí do otáček, točivý moment vrcholí hodnotou 196 N. m při 5500/min. Přitom už při 2200/min má řidič k dispozici 85 procent nejvyššího točivého momentu a v širokém rozmezí otáček 2500/min až 6000/min neklesá točivý moment pod 190 N. m. Červené pole otáčkoměru začíná až na 7200/min, elektronický omezovač otáček zasáhne o 150/min výše. Řadový čtyřválec má litinový blok, pouze hlava je z hliníkové slitiny, dvojice sacích ventilů každého válce disponuje proměnným časováním VVT a o správné dýchání se stará dvoustupňové sací potrubí spolu s filtrem se sníženým odporem. Převodovka je šestistupňová s přímým řazením, a přenáší točivý moment na přední sedmnáctipalcová litá kola, obutá do nízkoprofilových pneumatik o rozměru 215/45, který mají i ta zadní.
Ford Focus ST170 zrychlí z 0 na 100 km/h za 8,2 s a bude schopen uhánět rychlostí až 215 km/h. Kombinovaná spotřeba přitom bude činit 9,1 l, ve městě si ST řekne o 12,4 l a mimo město o 7,2 l benzinu s oktanovým číslem 95.
ST170 se bude nabízet nejen ve tří-, ale i v pětidveřovém provedení, 3D váží 1208 kg, 5D o 31 kg více, což se ovšem na dynamice nijak neprojeví. Temperament vozu budou krotit kotoučové brzdy, vpředu s vnitřním chlazením, které by měly vůz zastavit ze stokilometrové rychlosti již na dráze 36,3 m. Pomáhat jim při tom bude ABS, stabilitu v zatáčkách zase pohlídá ESP, které se bude montovat na přání. Podvozek využívá vpředu vzpěr McPherson, vzadu je čtyřprvkové nezávislé zavěšení, obojí však bylo ve srovnání s řadovým focusem patřičně modifikované. To spolu se sportovním nastavením pružin a tlumičů zajistí již tak znamenitému podvozku ještě lepší vlastnosti.
Ford Focus ST170 nedává své sportovní ambice moc najevo. Od sériových modelů se liší jen nepatrně modifikovaným předním nárazníkem s kulatými mlhovkami, zezadu je od sebe nerozeznáte vůbec. Ani v interiéru se žádná velká revoluce nestala, změny jsou vesměs kosmetické, mimo jiné mají číselníky přístrojů bílé podbarvení a červené osvětlení, lepší držení těla v zatáčkách zajistí sportovní sedadla. Standardem je také klimatizace a autorádio s CD měničem na 6 disků.
| Motor | 2,0 Duratec ST |
| Druh | zážehový |
| Zdvihový objem (cm3) | 1988 |
| Válce/ventily | 4/4 |
| Max. výkon (kW/ot) | 127/7000 |
| Max. točivý moment (Nm/ot) | 196/5500 |
| Jízdní výkony | |
| Nejvyšší rychlost (km/h) | 215 |
| Zrychlení 0-100 km/h (s) | 8,2 |
| Spotřeba (93/116 EU) | |
| Město (l/100 km) | 12,4 |
| Mimo město (l/100 km) | 7,2 |
| Kombinovaná (l/100 km) | 9,1 |
| Rozměry a hmotnosti | |
| Délka (mm) | 4537 |
| Šířka (mm) | 1784 |
| Výška (mm) | 1682 |
| Rozvor (mm) | 2620 |
| Rozchod vpředu (mm) | 1494 |
| Rozchod vzadu (mm) | 1490 |
| Objem zav. prostoru (l) | 350 |
| Pohotovostní hmotnost (kg) | 1208 (3D) /1239 (5D) |




