Focusu ST170 nepřeplňovaný dvoulitr Duratec ST s výkonem 125 kW při 7000/min, což napovídá, že půjde o motor s velkou chutí do otáček, točivý moment vrcholí hodnotou 196 N. m při 5500/min. Přitom už při 2200/min má řidič k dispozici 85 procent nejvyššího točivého momentu a v širokém rozmezí otáček 2500/min až 6000/min neklesá točivý moment pod 190 N. m. Červené pole otáčkoměru začíná až na 7200/min, elektronický omezovač otáček zasáhne o 150/min výše. Řadový čtyřválec má litinový blok, pouze hlava je z hliníkové slitiny, dvojice sacích ventilů každého válce disponuje proměnným časováním VVT a o správné dýchání se stará dvoustupňové sací potrubí spolu s filtrem se sníženým odporem. Převodovka je šestistupňová s přímým řazením, a přenáší točivý moment na přední sedmnáctipalcová litá kola, obutá do nízkoprofilových pneumatik o rozměru 215/45, který mají i ta zadní.

 

 

Ford Focus ST170 zrychlí z 0 na 100 km/h za 8,2 s a bude schopen uhánět rychlostí až 215 km/h. Kombinovaná spotřeba přitom bude činit 9,1 l, ve městě si ST řekne o 12,4 l a mimo město o 7,2 l benzinu s oktanovým číslem 95.

 

 

ST170 se bude nabízet nejen ve tří-, ale i v pětidveřovém provedení, 3D váží 1208 kg, 5D o 31 kg více, což se ovšem na dynamice nijak neprojeví. Temperament vozu budou krotit kotoučové brzdy, vpředu s vnitřním chlazením, které by měly vůz zastavit ze stokilometrové rychlosti již na dráze 36,3 m. Pomáhat jim při tom bude ABS, stabilitu v zatáčkách zase pohlídá ESP, které se bude montovat na přání. Podvozek využívá vpředu vzpěr McPherson, vzadu je čtyřprvkové nezávislé zavěšení, obojí však bylo ve srovnání s řadovým focusem patřičně modifikované. To spolu se sportovním nastavením pružin a tlumičů zajistí již tak znamenitému podvozku ještě lepší vlastnosti.

Ford Focus ST170 nedává své sportovní ambice moc najevo. Od sériových modelů se liší jen nepatrně modifikovaným předním nárazníkem s kulatými mlhovkami, zezadu je od sebe nerozeznáte vůbec. Ani v interiéru se žádná velká revoluce nestala, změny jsou vesměs kosmetické, mimo jiné mají číselníky přístrojů bílé podbarvení a červené osvětlení, lepší držení těla v zatáčkách zajistí sportovní sedadla. Standardem je také klimatizace a autorádio s CD měničem na 6 disků. 

Motor 2,0 Duratec ST
Druh zážehový
Zdvihový objem (cm3) 1988
Válce/ventily 4/4
Max. výkon (kW/ot) 127/7000
Max. točivý moment (Nm/ot) 196/5500
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h) 215
Zrychlení 0-100 km/h (s) 8,2
Spotřeba (93/116 EU)
Město (l/100 km) 12,4
Mimo město (l/100 km) 7,2
Kombinovaná (l/100 km) 9,1
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm) 4537
Šířka (mm) 1784
Výška (mm) 1682
Rozvor (mm) 2620
Rozchod vpředu (mm) 1494
Rozchod vzadu (mm) 1490
Objem zav. prostoru (l) 350
Pohotovostní hmotnost (kg) 1208 (3D) /1239 (5D)